صفحه اصلی |نقشه سایت |الف تا ی |پست الکترونیک |نظرسنجی |تابلوی اعلانات |موقعیت مکانی دانشگاه |En |Ar |RSS logo Left
 
Right Menu Skip Navigation Links Left Menu
تاریخ و زمان انتشار : 15:01  -   1390/07/26 ارسال به دوستان
تعداد بازدید : 6451

نسخه چاپی نسخه چاپی      


در سومین دوره مسابقات ملی طراحی و ساخت خودروهای الکتریکی و هیبریدی رخ داد؛
کسب مقام نخست توسط تیم خودروی پاراکس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین

در سومین دوره مسابقات ملی طراحی و ساخت خودروهای الکتریکی و هیبریدی، خودروی پاراکس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به مقام نخست دست یافت.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین ، در این دوره از مسابقات که از سوی پژوهشکده شهید رضایی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد ، خودروی پاراکس برای دومین بار با کسب 1259.6امتیاز به مقام اول رسید.
این مسابقات با حضور 21 تیم از دانشگاه های سراسر کشور برگزار شد و خودروی تسلا از دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل مقام دوم ، خودروی شاهب از دانشگاه کاشان مقام سوم این دوره از مسابقات را کسب کردند.
خودرو پاراکس با  سه حالت کاربری برقی ، هیبریدی و sport ساخته شده که در حالت حرکتی برقی ، مانند خودروی تمام الکتریکی عمل می کند و با صرف زمان یک ساعته به منظور شارژ باطری با برق شهری خودرو قابلیت پیمایش مسیر 20 کیلومتری در سیکل پیمایش شهری را خواهد داشت.
در این حالت سرعت بیشینه خودرو 90 کلیومتر در ساعت است و در حالت حرکتی sport شتاب خودرو در مقایسه با خودروهای معمولی تا 65 درصد افزایش یافته و سرعت بیشینه خودرو به بیش از 220 کیلومتر در ساعت می رسد.
هم چنین در حالت حرکتی هیبریدی با استفاده از الگریتم های بهینه سازی پیشرفته تقسیم توان درخواستی راننده بین موتور الکتریکی و احتراقی به گونه ای انجام می پذیرد که مصرف سوخت خودرو تا 35 درصد کاهش پیدا می کند ، در این حالت در صورت پایین آمدن سطح شارژ باتری ها ، موتور احتراقی به صورت خودکار اقدام به شارژ باطری کرده و موتور احتراقی نیز همواره در نقطه ای با بازدهی بالا به کار خود ادامه می دهد.
 ازجمله امکانات جانبی این خودرو می توان به سیستم پیشرفته ی مانیتورینگ و نمایش اطلاعات، سیستم عیب یابی و نمایش خودکار و آنلاین، سیستم امنیتی تشخیص هویت راننده با اثر انگشت، قابلیت ذخیره تمامی اطلاعات خودور، اطلاعات دارای برق 220 ولت و سایر امکانات موجود در خودرو های روز دنیا اشاره کرد.
 این خودرو با وزن 960 کیلوگرم به صورت 5 دنده طراحی شده است و توانایی حمل 4 نفر را دارد ، بدنه آن از جنس کامپوزیت و سیستم انتقال قدرت آن از نوع موازی جلو محرک است.
درارزشیابی مسابقات ملی طراحی و ساخت خودروهای الکتریکی و هیبرید ملاک هایی همچون سرعت ، شتاب ، برد الکتریکی ، زیبایی ، ایمنی ، قدرت مانور و جنبه های دیگری برای ارزشیابی در نظر گرفته شده است.
 
                           

کانال رسمی اینستاگرام دانشگاه چکیده اخبار دانشگاه سامانه کیوک

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی قزوین می باشد.

کاربران اینترنت آمار بازدیدها